Gwanggaeto Cuceritorul

„Imi doream pace, dar a trebuit sa ma lupt cu dusmanii care au atacat Goguryeo. […]

Nu-i puteam lasa sa-mi faca poporul sa sufere.

Am incercat sa fac din Goguryeo o natiune puternica. […]

Nu spuneti doar ca am fost un Rege care a extins teritoriul.

Am incercat sa extind viitorul Goguryeo si visele poporului meu.

Acesta este destinul meu.”

Această prezentare necesită JavaScript.

Cu aceste cuvinte se prezinta Damdeok, sau regele Gwanggaeto cel Mare la inceputul dramei care ii poarta numele. Noul sageuk de pe canalul KBS1 incearca sa redea cea mai glorioasa perioada din istoria regatului Goguryeo si sa ne faca cunostinta cu unul dintre cei doi regi carora coreenii le-au dat apelativul „cel Mare„.

S-au mai scris articole despre „Gwanggaeto Cuceritorul” (titlu alternativ, pe care il prefer), si totusi, desi are ratinguri mai bune decat „Gye Baek” (un serial de altfel excelent) si la fel de bune ca „Razboinicul Baek Dong-Soo„, mi se pare ca a fost usor neglijat in lumea virtuala a iubitorilor de seriale coreene, in particular de sageuk-uri.

Nu pot spune ca acest serial m-a acaparat total inca de la primul episod, desi beneficiaza atat de actori frumosi si talentati, cat si de scene de actiune foarte bine realizate. De obicei am nevoie sa stabilesc o legatura emotionala cu povestea, si oricat de multe si demne de admirat erau talentele eroului principal, Damdeok (plus faptul ca arata foarte bine…), mi-as fi dorit sa-l vad in mai multe situatii care ii dezvaluie sentimentele. Nu am avut de asteptat prea mult, iar la episodul 8 eram deja cucerita…

Un alt lucru care mi-a placut la acest serial este ca firul povestii continua sa ma surprinda. Exista rasturnari de situatie, surprize si personaje interesante. In plus, avem o distributie grozava.  Lee Tae-Gon, cel care il interpreteaza pe Damdeok, nu este la primul sau rol istoric, el jucand si in „Yeon Gae Somun” (un serial mai putin cunoscut, din 2006, unde Lee Tae-Gon interpreteaza varianta mai tanara a eroului principal)

Si ceilalti actori sunt chipuri cunoscute din alte sageuk-uri. Ii avem pe:

Kim Seung-Soo (Daeso din „Jumong„, de aceasta data intr-un rol pozitiv)

Oh Ji-Eun ( un rol minor in „Yi San – Furtuna la Palat„, aici intr-o relatie romantica cu protagonistul)

Im Ho (regele din „Dae Jang Jeum – Giuvaierul Palatului” si de asemenea regele/tatal lui Bi-Dam  din”Queen Seon Deok – Secretele de la Palat„; aici print chinez si inamic al lui Damdeok)

Kim Jung Hwa (sotia lui Muyul din „Kingdom of the Winds„, aici o printesa razboinica din tribul Malgal)

Im Dae-Ho (simpaticul Hyoppo din „Jumong„)

Hong Kyung In (hwarang in „Queen Seon Deok„), Choi Dong Joon („Sungkyunkwan Scandal„, „Empress Chun Chu„)  si multi altii…

4 gânduri despre &8222;Gwanggaeto Cuceritorul&8221;

  1. nu stiu ce sa zic madamefluture… am citit pe net descrierea filmului… am inteles ca Damdeok se v.a casatori, pardon, se v.a logodi.. apoi familia, logodnica ii sunt asasinate…. el v.a fi tradat de prietenii lui rand pe rand… iar intr.un final.. v.a muri… ce pacat… dar asta e filmul. da. il ador pe Damdeok. ca actor, ca personaj al acelui film. el nu se gandeste la rangul lui, ci mai de graba la popor.

    • Nu stiu unde ai citit tu aceste lucruri, dar povestea nu este chiar asa… Damdeok nu moare in final. Familia lui e intr-adevar asasinata, dar el se casatoreste chiar de doua ori! Majoritatea prietenilor lui ii raman alaturi, ba chiar isi face si altii noi. Mai multe nu spun ca deja am dezvaluit destul.🙂

  2. iubesc acest film! yay! in sfarsit, de 14 episoade, se difuzeaza si la noi in Romania, pe national Tv. yay!
    i love Lee Tae Gon!

    • Am vazut ca se difuzeaza pe National TV… Intr-adevar, Lee Tae-Gon e… de-a dreptul „fierbinte”🙂 Si mie mi-a placut serialul, dar cam pana pe la jumatate (vreo 40 de episoade asa). Apoi, de la un punct, mi s-a parut ca lucrurile au luat-o razna cu scenariul. Nu stiu ce s-a intamplat. Nu vreau sa te dezamagesc, poate tie n-o sa-ti para asa. Oricum, cel putin o mare parte din serial merita vazuta. Iar cealalta parte, merita si ea vazuta pentru a-l admira pe Lee Tae-Gon, macar…

Lasă un răspuns

