10 balade coreene pentru suflet

E iarna, afara ninge linistit si-n soba arde focul… ca sa parafrazez un cantec de sarbatori cunoscut :-) Mai sunt cateva zile pana la Craciun, deci nu este inca vremea colindelor.

In serile inghetate de decembrie avem nevoie de ceva pentru a ne incalzi si sufletul. Nu stiu altii cum sunt (ca sa-l parafrazez si pe Creanga…), insa muzica – ca si un film bun – este adesea o oaza de pace pentru mine. Marturisesc ca am o slabiciune pentru balade, in special pentru baladele coreene. Nu stiu, probabil este o combinatie intre talentul artistului si muzicalitatea naturala a limbii care transforma aceste balade in adevarate bucurii pentru spirit.

In spiritul sarbatorilor care ne bat la usa, m-am gandit sa impartasesc cu voi 10 dintre baladele mele preferate. Sper sa va faca placere sa le ascultati. Poate deja le cunoasteti pe unele, poate altele vor fi o surpriza, dar daca una dintre ele isi va gasi un loc si printre preferatele voastre, eu voi fi multumita.

  • Lee Seung-Chul – „Never Ending Story” – de fiecare data cand incepe refrenul, ma trec fiori… Nu stiu daca exista cuvinte pentru a descrie cat de incredibila e vocea lui Lee Seung-Chul. Am auzit melodia cantata si de alti artisti, foarte buni la randul lor, dar in acest caz interpretul original e fara pereche.

  • Park Yoochun – „A Space Left for You” – vocea lui Yoochun are delicatetea unui fulg si caldura unei imbratisari. Versurile par a fi smulse din suflet, cantate cu dor. Melodia se afla pe coloana sonora a dramei „Miss Ripley„, cu Yoochun in rolul principal (de fapt, a si cantat-o intr-o scena romantica din serial).

  • Tim Hwang & Yiruma – „River Flows in You” – nu cred ca este un cantaret mai potrivit decat Tim pentru aceasta  capodopera creativa a compozitorului/pianistului Yiruma. Am ales sa va prezint o varianta „live” pentru o traire mai autentica.

  • Lee Dong-Gun – „Tsukiakari” – desi Lee Dong-Gun este mult mai cunoscut ca actor, acest barbat carismatic are si o voce incredibil de tandra. Daca ar fi sa compar melodia „Tsukiakari” cu ceva, as compara-o cu razele lunii, cu soaptele vantului… (mi-e dor de Lee Dong-Gun intr-un serial🙂 )

  • Sunny Hill – „Pray” – o balada pop care m-a bantuit o buna bucata de vreme dupa ce am ascultat-o. Videoclipul e poate prea intens (chiar deranjant pentru unii, as zice), asa ca va invit doar s-o ascultati.

  • Horan (Clazziquai) – „Uncertain Love” – o melodie care m-a obsedat la fel de mult ca si serialul pe a carui coloana sonora se gaseste („City Hall„). Pentru mine „Uncertain Love” nu e nici mai mult nici mai putin decat expresia muzicala a unei iubiri epice.

  • Despre urmatoarea balada nu stiu decat ca se numeste „Sang Sa” si este de pe coloana sonora a dramei „Gumiho: Tale of the Fox’ s Child„. Instrumentele traditionale si vioara dau un plus de farmec si ne poarta intr-o poveste nemuritoare …

  • Ha Dong-Kyun – „Butterfly” – o balada descoperita din intamplare, dar o intamplare fericita🙂 O voce aparte in peisajul muzical coreean.

  • Junsu (JYJ) – „Lullaby” – ritm senzual si o voce ca mierea. Ce-i mai bun intr-o noapte tarzie de decembrie?

  • Kim YunA – „Nocturne” – nu am cuvinte, chiar nu am cuvinte…

Lista ar putea continua, dar am promis numai 10. Nu am facut un top fiindca mi-ar fi imposibil, ordinea baladelor este intamplatoare, desi am ales sa incep si sa inchei cu doua melodii pe care le consider cu adevarat „epice”.

Sunt curioasa care sunt parerile voastre despre mica mea lista. V-a atras una dintre balade mai mult atentia? Aveti poate alte preferinte sau sugestii? Astept cu nerabdare sa aflu ce credeti si voi.

32 de gânduri despre &8222;10 balade coreene pentru suflet&8221;

  1. Foarte frumoase balade,dar n-o sa regretati daca ascultati trupa2AM-BALADA DE LA MIEZUL NOPTII. PAAA

  2. Da, scriu din nou pentru a intreba de ce nu intra in preferintele voastre si Trupa AZIATIX , sunt acolo 3 baieti minunati cu niste voci dumnezeesti!!!I-am descoperit cu melodia lor GO care este super si vi-i recomand si voua la toti iubitorii sau iubitoare de muzica koreeana.Cum v-am mai spus poate , copii astia au ceva in plus parca, cu toate nemerniciile lor ( par colorat, costumatii extravagante sau excentritati)specifice virstei si pina la urma gloriei lor.Ma intreb de ce oare nu avem si noi la fel de multi copii talentati?? sau poate avem si nu au sansa sa se afirme ca acolo, desi tinind cont de nr populatiei lor este normal.Nu , nu stiu care-i cauza dar au niste voci si niste fete atit de frumoase si sunt atit de talentati ca nu poti sa nu-i iubesti si pe ei si pe ele.Este interesanta la ei combinatia muzica-film, lucru care nu este firesc in alte tari .
    MadameFluture si Tina sunteti doua fete minunate si sensibile care ati facut aici pe acest blog (termenii imi sunt total straini : blog, link, site,,, repet: n-am habar lb engl sau info)o treaba atit de frumoasa, ca ma uit de multe ori pe zi sa vad ce noutati aveti peste tot .
    Va multumesc fetelor si sa aveti liniste si sanatate!!
    Da Gabryela66,suntem de virste apropiate , adresa mea de gmail este mai jos .

    • Eu ador trupa Aziatix si cu siguranta vor aparea in curand in cutia cu bomboane!
      Adresa de mail nu se vede pe blog (pentru a proteja intimitatea), dar eu o vad asa ca, daca doriti, ii pot trimite doamnei Gabriela adresa dv. de e-mail.🙂

    • Iti multumesc mariuca59 ca ai raspuns dorintei mele ! Acum o rog pe Madame Fluture sa-mi trimita adresa de mail a ta pe gmail meu , pentru care ii multumesc frumos !

  3. Dragelor fete care scrieti aici, care postati ,care ati infiintat blogul si toate cele care adaugati , am o virsta mai avansata ca a voastra dar probabil ca am o inima tinara inca, din moment ce tot ce puneti aici sorb pur si simplu . Vreau sa va multumesc din suflet si sa va asigur ca le ascult fara oprire citeva ore pe zi .va spun ca preferatul meu de cind am vazut ‘,scent of a woman ‘este XIAH JUNSU.Copilul asta are o voce divina, inaltatoare ,pina acum nu-l pot inlocui cu nimeni,insa ascult cu mare drag tot ce puneti aici si voi si pe youtube caut si gasesc vocile acestor copii minunati.( ma intreb singura in gind ; ce mame i-a nascut ), nu ascund ca l-am indragit tare si pe Kamenashi Kazuya, ca ascult de putin timp tot ce cinta la pian Yiruma si Tim Hwang. Ce vreau sa va spun este ca am descoperit aici o alta lume , din aceasta parte a Asiei si ma intreb de ce oare pina acum doi ani n-am stiut de ea decit de la stiri si ce-am invatat la geografie??
    Ma uit zile intregi la filme si seriale , ascult balade , stiri , gala premiilor Drama Awards din fiecare an, iubesc si filmele japoneze ., insa muzica lor este superba ,, nu numai ce-ati postat voi aici , coloanele sonore ale filmelor , concertele.Ce au in plus oare oamenii astia nu inteleg??insa mie mi-au umplut viata si in special noptile acum cind de citiva ani sufletul imi este fript de durere, nu spun ca m-am vindecat dar mai uit si mai ma alina .Ii iubesc pe toti pentru ca sunt extrem de talentati.
    Va multumesc din suflet inca odata si va doresc mult mult bine !!!!

    • Deocamdata doar eu – Madamefluture – si Tina postam pe acest blog (care este al meu) si ne bucuram tare mult ca v-am putut incanta cu ceva si va multumim din suflet pentru urari.
      Si eu il iubesc foarte mult pe Junsu. Impreuna cu Tim Hwang si K. Will (pe care vi-l recomand, gasiti un album de-al lui si in sectiunea de Muzica de aici) sunt probabil cantaretii mei preferati din Coreea de Sud.
      Muzica, filmele si serialele coreene chiar au darul de-a ne face sa evadam din viata noastra uneori plina de necazuri, ceea ce este un lucru foarte bun. Avem nevoie sa vedem, sa auzim si sa simtim lucruri frumoase.
      Va doresc si eu numai bine si multa sanatate!

    • Draga Mariuca59 am citi cu placere comentariul tau pentruca tot ce ai scris mi se potriveste si mie! Eu de 9 luni decand am intrat in lumea serialelor coreene si japoneze ,am urmarit seriale,filme,am ascultat muzica si tot ce am mai gasit tinand de viata lor si nu ma satur sa-i admir pentru talentul lor si cum spui si tu mai ales pe acesti tineri ,copii chiar ,si fericesc mamele care le-au dat nastere !Chiar ma intrebam ce simt ele cand vad cat de iubiti si admirati sant copii lor !Chiar acum l-am reascultat pe Park Yoochun si vocea lui parca venita din cer si inima mea s-a umplut de e emotie binefacatoare!Si eu in iubesc pe Junsu , pe Kamenashi Kazuya,pe Rain ,de fapt pe absolut toti cantaretii ,fara deosebire pentruca ei sant la fel de talentati,de frumosi,de sensibili!Mi-asi dori daca citesti ce am scris sa gasim o posibilitate de a vorbi si pe mail (aici fluturas ne poate ajuta daca vei dori)Iti doresc multa sanatate ,sa te bucuri in continuare de cat mai multe serialr,fime si tot ce mai doresti !Daca numarul din numele tau are legatura cu varsta ,la fel este si la mine !Numai bine!

  4. Obsesia mea!….una dintre ele…sunt nenumarate…. Desi tarziu primesc aceste daruri, stii cum se spune, niciodata nu este prea tarziu, asa ca asta seara am dat sufletului bucurie si mintii liniste ascultand aceste balade minunate. Multumesc frumos! An Nou Fericit!

  5. De cand le-ai postat le-am ascultat de mai multe ori!Absolut toate sant minunate!In videoclipul cu Lee Seung Chul ,nu am descoperit din ce film sant imaginile cu Kim Sung Soo ,unul din actorii mei preferati.

  6. LA MULTI ANI! Tim Hwang si sa faci cat mai multe melodii si filme.

  7. Draga doamna Fluturas am descoperit acest blog nu de mult timp, insa ati devenit o constanta zilnica in viata mea. Mi-am incantat sufletul cu articolele tale si mi-am indulcit inimioara cu bombonelele Tinei si pentru asta vreau sa va multumesc din suflet si sa va urez SARBATORI FERICITE alaturi de cei dragi. Astazi am avut parte de un adevarat regal muzical…si daca unele balade imi erau cunoscute (Lee Seung Chul si SG Wannabe fiind printre preferatii mei), am avut bucuria sa ascult si alte voci mai putin cunoscute de mine dar care m-au incantat.
    Daca-mi este permis as dori sa va ofer si eu un mic dar care sa intregeasca aceasta colectie minunata:
    1. December (o formatie foarte, foarte draga mie)

    2. Baek Ji Young – Don’t Forget …o melodie ce ma infioara ori de cate ori o ascult

  8. Uu Craciun fericit, multa sanatate, multe subiecte interesante si toate cele bune. Si, cu mult drag, o alta balada minunata
    Cha Dong Ha – D-day

  9. Pentru toti fanii mult asteptatului KIM NAM GIL viziteazahttp://appasgirl.blogspot.ro/p/into-wild-updating.html

  10. Foarte bune toate aceste piese muzicale. Putine instrumente, care acompaniaza din departare si in surdina o voce….. care-si ia zborul. N-am acordat, pana acuma, mare atentie acestui gen muzical….., recunosc, sant o ignoranta. Multumesc pt. „Nocturne”, compusa si interpretata de Kim Yoon Ah, din grupul Jaurim. O piesa lirica pe care am ascultat-o si am fredonat-o mult timp dupa ce am vizionat „Bicheonmu” („The Dance in the Sky”). Imi produce aproape aceleasi emotii ca si Nocturnele lui Chopin. Multumesc inca o data, iti doresc multa sanatate si SARBATORI FERICITE

  11. sunt minunate toate iti fac sufletul sa vibreze ,,,multumesc pt postarea lor mi-au placut f mult,,,sg wannabe sunt si preferatii mei,,,,ascult mereu cu placere melodiile lor atunci cand dau de butoiul cu melancolie,,,,pupici si sarbatori fericite alaturi de cei dragi,,

  12. Buna! Prima melodie e superba, mi-ar fi placut sa o pot descarca pe telefon. Si videoclipul de la Sunny Hill…….. a reusit sa ma faca sa plang. Durerea si suferinta din ochii lui pot inlocui cu usurinta 1000 de cuvinte. Totusi nu inteleg de ce il tineau captiv.

    • In videoclipul celor de la Sunny Hill (care este intr-adevar foarte dramatic)… din cate am inteles eu, personajul mutant era folosit pentru un fel de experiment. Poate ma insel, nu sunt sigura, dar asta a fost impresia mea.

  13. Iar am scris si nu stiu unde s-a dus……

  14. Am tot stat sa ma gandesc cum as putea sa iti multumesc pentru cele doua voci de exceptie pe care le-am descoperit astazi ascultand minunatele balade(Tim Kwang si kim YunA) si cred ca pot sa-ti fac si eu o bucurie- 2 dintre melodiile preferate ale lui Kim Nam Gil cantate de Kim Kyung Ho „‘People who makes me sorrow”si „‘Forbidden Love”(mai are si altele dar acestea doua mi-au placut cel mai mult).Imi pare rau ca inca n-am invatat sa postez link-uri ca sa poata fii ascultate de cat mai multi dar poate o faci tu candva.Sper ca Fluturasul meu sa se bucure si ii doresc ei si familiei SARBATORI FERICITE !

    • (Uneori comentariile intra din greseala in Spam – dar atunci cand le vad, le „salvez” de acolo)

      Multumesc in primul rand pentru urari, si eu iti doresc tie si familiei „Sarbatori Fericite!”

      M-ai dat gata cu Kim Kyung-Ho, nu-l auzisem pana acum, dar e fenomenal. Cand am dat cu ochii de fata aia de copil nici nu-mi inchipuiam ce suflet de rocker ascunde…
      Voi pune eu legaturile, asa vor avea si altii (ajunsi din greseala pe aici🙂 ) ocazia sa asculte melodiile.

    • copiezi linkul si ii dai paste aici (sau unde doresti)

  15. foarte frumoase baladele propuse. daca imi permiti, am si eu cateva melodii care imi fac pielea de gaina:
    Sg Wannebe – Saldaga (dupa parerea mea, cea mai buna versiune a melodiei)

    KIm Bum Soo – Please

    Vibe – 다시와주라

    As mai avea, dar gata, ca nu vreau sa abuzez de ospitalitatea ta

    • Oh, chiar te rog sa abuzezi de ospitalitatea mea! Mai ales cand vii cu asa bunatati…

      Sunt o fana SG Wannabe – pe care ii consider niste maestrii ai baladelor – si as fi putut face o lista „epica” numai cu melodiile lor. De data asta am optat pentru putina varietate.

      Pentru Kim Bum-Soo am de gand sa-mi rezerv cateva ore (cand voi avea timp, curand, sper) pentru a-i studia amanuntit repertoriul. Merita din plin.

      Pe ultimii nu i-am ascultat pana acum, dar au voci extraordinare.

      Mersi🙂

      • vaaaaai, nu ai ascultat VIbe, regii baladelor? (in fine, unii dintre regi). am si amintit in cateva vorbe despre ei la mine. am observat ca iti plac baladela mai lirice, cumintele, duioase. mie im plac cele dramatice, genul sa-mi bag unghia-n gat si sa-mi tai venele cu panza de bonfaier cad ei isi dau plamanii pe afara :-)). si mi-a placut ideea. multumesc si eu

  16. În primul rând, frumos ți-ai mai ”împodobit” blogul !🙂
    Toate melodiile sunt frumoase. Dintre toate, doar melodia lui Lee Seung Chul o știam… de mai bine de un an, chiar. Toate sunt frumoase, dar ultima, din punctul meu de vedere, e cea mai epică. Mă bucur că am descoperit-o, mulțumesc. Și fiindcă ne-ai oferit aceste melodii, vreau să-ți dedic și eu o baladă, la fel de frumoasă, tocmai bună pentru iarnă. Eu una, am o obsesie pentru melodia asta, deși o ascult de aproape 1 an și ceva. http://www.youtube.com/watch?v=0cU6oLCe7QQ

    • E intr-adevar frumoasa melodia, demna de o mica obsesie. Ma face sa vreau sa-mi strang jucaria de plus in brate (inca mai am🙂 ) si sa stau langa soba, uitandu-ma pe fereastra cum ninge…

  17. te-ai hotarat totusi sa postezi si aici melodiile ce-ti plac. nu pot decat sa-ti multumesc fiindca imi plac si mie alegerile tale.

Lasă un răspuns

