Imparateasa Ki

Imi era dor de un sageuk care sa ma faca sa astept cu nerabdare urmatorul episod, care sa ma faca sa traiesc in acea lume parca desprinsa din povesti in care atat ascutimea sabiei cat si a mintii hotarau vietile oamenilor… Cand am intalnit-o pe curajoasa Nyang era imposibil sa nu mi-o amintesc pe Deokman din „Secretele Palatului„, desi trebuie sa recunosc ca Ha Ji-Won castiga la capitolul frumusete🙂 .zv2a

Vorbesc desigur despre noul serial istoric „Imparateasa Ki„, care desi e mai mult fantezie decat realitate, promite inca de la inceput o „calatorie” pe cinste, plina de actiune si drama, de intrigi si tradari, de iubiri imposibile si decoruri de basm. Marturisesc ca am devenit interesata de acest serial initial doar datorita lui Ha Ji-Won – e una dintre actritele mele favorite si nu m-a dezamagit niciodata pana acum. Iar faptul ca e absolut grozava in roluri istorice nu-l poate nega nimeni.u9cw

Dupa aceea am citit cate ceva si despre adevarata Imparateasa Ki, o tanara nascuta in nobila familie Ki din Koryeo (sau Goryeo) care devine concubina lui Togun Temur Khan, numit si Imparatul Huizong al Yuan-ului, iar mai apoi primeste titlul de Imparateasa. E clar faptul ca era favorita lui Togun, caruia i-a daruit un fiu, mai tarziu desemnat Print Mostenitor al Yuan-ului. Mare parte din existenta Imparatesei Ki la Curtea din Yuan pare concentrata asupra fiului sau. Ea a facut tot ce-i statea in putinta pentru a-l vedea pe acesta pe tron, lucru care dupa multe lupte pentru putere si suferinte (a fost chiar intemnitata de dusmanii sai la un moment dat) s-a implinit.

Ce mai stim despre Imparateasa Ki? Stim ca avea un frate mai mare ramas in Koryeo, numit Ki Cheol (personaj istoric cunoscut noua din „Faith„), care i-a dat batai de cap Regelui Gongmin. Cand Gongmin a executat familia Ki dupa ce revolta lui Ki Cheol importiva lui a esuat, Imparateasa Ki a trimis trupe asupra Koryeo, care insa au fost infrante. Am putea trage de aici concluzia ca ea isi iubea mult mai mult familia decat tara natala, lucru care este oarecum natural in cultura asiatica de atunci, unde familia era mai presus de orice.

Si totusi, exista un mare mister in viata acestei femei faimoase.  Dupa ce a domnit mai bine de 30 de ani in Yuan si dupa ce si-a vazut in sfarsit fiul pe tronul tatalui sau, legenda spune ca Imparateasa pur si simplu a disparut. Ce s-a intamplat cu ea? Poate ne vor oferi scenaristii o varianta interesanta.ohrw

Serialul nostru, banuiesc eu, va explora mai mult perioada de dinaintea ridicarii la rangul de Imparateasa. Personajele se indeparteaza de la adevarul istoric pentru a servi scopurilor artistice. Dar, la urma urmei, ce mai conteaza? Cine vrea adevar istoric, sa se uite la History Channel, da? Noi vrem aventuri pe viata si pe moarte si pasiune arzatoare, plus bomboane masculine purtatoare de sabii…🙂

tumblr_mvj1mdDXKS1s823vzo6_250Facem cunostiinta cu eroina Ki Nyang/ Sungnyang – „Sacalul” (Ha Ji-Won), care e viteaza precum Fat-Frumos, chiar mai apriga decat Zmeul si isi ascunde nurii sub straie barbatesti.  2ji

Destinul ei este legat de cel al Printului Wang Yoo (Joo Jin-Mo) din Koryeo dar si de al Printului Togun (Ji Chang-Wook) din Yuan. Dorinat ei cea mai fierbinte este sa-si gaseasca tatal si sa-si elibereze tara de sub jugul tributurilor mongole, care cereau anual sute de femei ca sclave si concubine.

Va invit sa-i fim si noi alaturi lui Nyang pe drumul ei catre tronul unui Imperiu (sau e drumul catre inima unui barbat?)

1390782_558219154247846_714860574_n1013277_598076743572898_238139154_n

Adevarul este ca nici prin gand nu mi-a trecut ca voi traduce acest serial (fiindca stiam ca nu am timp de un nou proiect individual), dar cele mai bune lucruri vin sub forma unei surprize uneori.  Am primit o propunere de colaborare din partea lui Atanase de la Blogul lui Atanase si pur si simplu nu am rezistat🙂 . Voi traduce alternativ cu Ellie Winght. Primul episod ii revine ei, al doilea mie, si asa mai departe pana la 50.

Desigur, asa cum v-am obisnuit, voi face si-un mic rezumat-comentariu al fiecarui episod😀 .

11 gânduri despre &8222;Imparateasa Ki&8221;

  1. un serial plin de suspans, intrigi, pasiuni, rasturnari de situatie, ce m-a obsedat si pe care l-am vizionat non-stop si al carui final mi-a lasat o tristete si nostalgie…

  2. Am vazut non stop serialul care m-a fascinat. Marturisesc ca nu ma uit la seriale istorice, ma plictisesc, dar acesta a fost de exceptie si va multumesc ca ati avut rabdarea si talentul sa-l traduceti. Din pacate pe saitul cu seriale coreene nu sunt decat 35 de episoade si am inteles ca sunt 50. Unde le pot vedea pe celelalte 15? Va multumesc anticipat daca avesti bunavointa si mi-ati spune.

  3. multumesc pentru munca voastra !astept cu nerabdare fiecare episod….imi place HJW dar si actiunea este interesanta iar curiozitatea despre personaj isi spune cuvantul .
    spor la treaba si sanatate echipei !

  4. draga madamfluture, o revenire spectaculoasa si energica, cu aceasta colaborare alaturi de Ellie Winght. Un serial mult asteptat caruia amprenta ta ii va spori calitatea. mult, mult spor la treaba (deh, sunt 50 de episoade, daca nu cumva audientele ridicate vor mai adauga cateva)!

    • Multumesc pentru incurajari, cred ca voi avea nevoie🙂 Marturisesc ca serialul asta m-a „prins” bine. Sper doar sa nu mi se intample ca la Secretele de la Palat – jumatate din ultimul episod am plans non-stop.
      Ah… dar ce nu face o fata pentru k-drame?😛

      • la serialul acesta se uita persoane mai tinere de 65 de ani ?… sa ridice mina sus.-fara sa trisati.eu n-am rezistat mai mult de 6 ep si alea pe sarite.este cam fusarit.

Lasă un răspuns

